Nu gör jesse entre igen.

Hej nu e jag här igen.
Jag sitter för tillfället och trivs i min ensamhet ty sambon är ute på stan och svirar.
Och anledningen till att jag trivs e att jag på flera dagar får helt lugn och ro.
De senaste dagarna har jag tillbringat tillsamans med familjen i vårat sommar recidens.
Det vill säga våran stuga i Strömmby. Som inte är så glamoröst som man kan tro.
Det e alltid trevligt att umgås med familjen men efter några dagar vill man bara kunna sitta i soffan med bara en handuk virad runt håret och titta på helt meningslösa program i flera timmar. Så e det.
Jag tycker om hela grejjen med att bo trångt. Och hjälpas åt med olika sysslor. Lite som ett kollektiv.
Men jag har ju alltid varit beroende av att ha folk runt mig nästan hela tiden. Inte som Sebastian som e beroende av att ofta få vara ensam. Det e något som skiljer oss från varandra och det har oxå sina positiva och negativa sidor. Det positiva är att jag kan spendera mycke tid med mina vänner och då får ju han vara själv sammtidigt som jag kanske blir sällskaps sjuk och gnäller på honom att han e tråkig. Men det gäller att hitta balans. Som med allt. Jag har tagit lite bilder runt om stugan med min nya mobil men jag har inte lagt in bilderna på datorn än så jag får lägga in dom i morgon.

Pöss o kram så hörs vi.

Jesse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0