Hälsans år.

Jag upptäckte igår till min stora förskräckelse att jag hade lagt på mig en vikt som inte längre var moraliskt försvarbar. jag e jätte fet. Och nu menar jag inte att jag har ett par kilos övervikt utan att jag ligger i gränslandet "sjuklig fetma". Och den platsen vill jag inte vara på.
Men som tur e kan man väll säga så är jag inte ensam i fördärvet ,min kära basse har oxå lite vikt att göra sig av med samt min vän ingela. Som jag kämpat tillsammans med förut men med föga eller obefintliga resultat. 
Så idag så ska jag och ingela åka och simma. Basse va ju så snäll och köpte ett simm kort åt mig för snart ett år sen som användes ganska flitigt i ungefär ett halvår. Men nu har jag insett att min livsstil e ohållbar.
Jag vill inte ha diabetes när jag e tretti. Och jag vill kunna skaffa barn och orka ta hand om dom oxå. 
Jag fruktar för mitt liv för om jag fortsätter i den här stilen så kommer jag dö en väldigt tidig död.
Jag ska ta väldigt osmikrande kort på mig själv och ha dom tillhands när jag tvekar så att jag kan se vad det är andra kommer att se när de tittar på mig. För mitt problem är att jag inte ser mig slälv som jag värkligen är.
Men nu ska hela det synsättet ändras.

Jag behöver se vad andra ser.

kram jesse

Kommentarer
Postat av: Jo

U can do it! Var stark, för det du ger dig in i är väldigt krävande på alla möjliga tänkbara nivåer.
Jag finns här för dig vännen.
Kram

2008-01-08 @ 16:12:10
URL: http://bastardo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0