Förvånad?

Man skulle ju vilja veta vad som rör sig i huvet på den som försöker begå själv mord.
Min väns mamma har åter igen försökt att ta sitt eget liv. Ja det e ju inte första gången som hon har försökt heller.
Vad rör sig i huvet på en när man knaprar i sig 50 sömntabletter och sen 28 av en annan sort?

Jag tycker att självmord är den mest egoistiska handlingen en människa någonsin kan begå.
Tänker man inte på dom man lämnar kvar och vad e det för problem som e så stort att man inte kan lösa det?
Vill man inte se sina barnbarn växa upp eller se sitt eget barn gifta sig.
Fegt e vad det e. Och otroligt korkat.

Och vad som skrämmer mig mer är att min vän inte vill prata om det. Varken med mig eller sin mamma.
Nej nu ska allt vara som vanligt och man ska låssas om som inget har hänt.
Men alla hanterar ju sin sorg olika. Men jag tror inte att ignorera den är någon bra ide.

kram jesse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0