Här kommer det!

Ja jag vet inte vad jag ska skriva men här kommer något i alla fall.
Det var vägning idag och jag hade losat 1,5 kilo. Det betyder alltså att jag har tappat 10,5 kilo.
Men jag märker inget än.
Jag tycker inte att det syns eller att några kläder har blivit förstora eller något sådant.
Men det kommer väll efter några kilo till jag hoppas jag i alla fall. jag skulle vilja känna att det blir någon skillnad.

Snart ska jag börja praktisera oxå. Jag tyckte att jag skulle kunna ringa till läckeby water.
Men det tyckte inte Krister min lärare. Han tyckte inte att jag hade kompitensen att va där.
Men det e två killar från kursen som ska dit.
Ibland undrar jag om jag inte blir lite motarbetad på kursen. Det e många som har fått hoppa över vissa uppgifter. Men jag har fått köra allt. Det sägs inte högt men jag tror att Krister har något emot mig.
Det fick jag ju veta vad han tyckte om tjejer på den kursen redan när jag va och hälsade på första gången.
" detta e inget kontors jobb, man blir ju smutsig och svettig"
Då svarade jag "Jag e varken rädd för att bli skitig eller svettig"
Vadå?
Ser jag ut som en liten brud som tror att man svetsar med nagellack och råsa fjädrar?
Sånt blir jag bara irriterad på. Jävla svin som tror att man inte klarar något bara för att man inte har en jävla skinn korv mellan benen. Jag klarar mig fint med det jag har.
Min pappa kan va sån som tror att vi ska gå sönder om vi lyfter tungt, men han tyckte det va en bra ide att jag skulle lära mig svetsa. Han måste väll ha lärt sig att vi inte e så hjälplösa som vissa tror att vi e.
Med tanke på att han har fyra döttrar.

Jag antar att det e så det kommer fortsätta. Men försök inte trampa på mig.
Jag kan va en riktig BITCH om jag sätter den sidan till.

Mamma, pappa, Basse och jag ska nog till stugan i morgon. Om det inte blåser för djävligt.
Jag tycker om det där. Det e något speciellt över att inte ha alla bekvämligheter, fasst att vi har de flästa,
men man blir knappt ens sugen på att kolla på tv där man sitter hälldre i köket och spelar kort ,äldar i spisen och värmer te vatten direkt på. Det e mysigt.

Varma kramar jesse

Kommentarer
Postat av: J

Visa den där skinnkorven va skåpet ska stå, så han tillslut sitter med skinnkorvs-skägget i brevlådan en vacker dag!

2008-03-01 @ 10:38:01
URL: http://bastardo.blogg.se
Postat av: Syrra 1

Eftersom vi inte träffas dagligen märker jag att kilona har försvunnit, bra jobbat.

2008-03-07 @ 18:29:13
URL: http://bastardo.blogg.se
Postat av: Johannes

Tycker Krister är kanonbra och jag tror inte ett dugg han är emot kvinnor gick en när jag gick svetsarkurs o han ställde upp för henne och var jättebra

2008-08-28 @ 23:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0