Resan till Malmö

Dag 1

Det hela började med att min sysster ysster kom och hämtade mig och sebastian vid våran lägenhet och sen bar färden av mot Malmö. Vi stannade några gånger på vägen och fikade och besökte en affär inte långt från våran start pungt. Väl i Malmö så började vi med att göra oss hemma stadda på hotellet.
Jag Maria ,Alex och Sebastian skulle dela rum men som tur va så va rummen dubbelbokade så vi fick två tvåbeddarsrum istället och dessutom för samma pris. Så Sebastian och jag fick lite "privasy" trotts allt.
Sen åkte vi ut och letade efter affärer och hittade en del bra ställen. Och våran mat hittade vi på ett ställe som serverade den sämsta kinesmaten jag någonsin smakat.
Sen va det bara att åka tillbaka till hotellet och ta ett dopp i polen med barnen. Svin kallt men en varm bastu som väntade efteråt. Det va mys och pys som förgyllde resten av kvällen. Förutom ett ishockylag fyllt av 11åringar från stockholm spang lösa vindförvåg i korridårerna och skrek medans föräldrarna satt och sjöng fylle visor i lobbyn.

Dag 2

Men rummen va bra och sängerna sköna så vi vaknade utvilade och med stor aptit. Hotell frukostar e toppen och även denna va utsökt. Hotell frukosten va det man väntade på även om man ätit den för endast två timmar sen. Vi fortsatte med choppandet och kollade in Malmös sevärdheter. Det vill säga Turning torso, Öresundsbron och Rosenlund för det e ju ett "must see" i Malmö, det va nog snarare så att vi villade bort oss lite och råkade köra igenom. Jag köpte inte så mycke men några trosor och hel mysiga strumpor blev det, samt lite snacks till kvällen. Ännu en lyckad dag och en mysig kväll med bad och duch och lite gordon ramsey och snacks.


image55image56image57image58image59image60image61image62image63image64image65image66image67image69

Vi hittade även en lekplats nära Turning Torso där barnen lekte en stund.

 

Dag 3 ( sissta dagen )

Sissta dagen så åkte vi över bron och utforskade ett köpcenter i Danmark. Jag va på jakt efter en handvässka men min jackt va förgäves. Sebastian va väldigt duktig och följde efter mig vart jag än gick. Om jag inte minns fel så va det nordens störrsta köpcenter så vi gick en hel del. Men frammåt lunch så va han som vanligt hungrig och tjurig. Men det går över så fort han får mat. Vi köpte lite sockerkristaller på pinne i rent inredningssyfte och sen köpte vi sprit för hela slanten för det e bara spriten som e billigare i Danmark inte ölen eller vinet men jag hittade några jätte billga flasskor av den sorten med. Sen så avslutade vi vår dag med mjukglass och satte oss i bilen för att resa hemmåt igen.

image35image36image37image38image39image40image42image43image44image45image46image47image48image49image50image51image52

 

Vi stannade självklart på Max och åt lite innan vi va hemma.


Det va en trevlig och välbehövd "mini" semester.


pöss image53


Kommentarer
Postat av: Mio

Vad mysigt Ni verkar ha haft det....
Kul och hitta Dig via Annahs bloggsida, har själv precis hittat in i denna världen.

Hälsningar Mio

2008-06-04 @ 22:03:33
URL: http://missemoo-hrochnu.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0